divendres, 16 d’octubre del 2015

Tercera sessió, 14 d'octubre de 2015

Hola a tots i a totes!

Aquest dimecres ens hem tornat a trobar a l'aula disposats a treballar l'educació emocional, com ja sabeu.

L'objectiu de la sessió era treballar més i millor les emocions, per tant més regulació d'aquestes. Com sempre, abans de començar l'activitat de la classe ja que és la rutina que vam marcar, hem pintat la meitat d'emoticona de la fitxa Com em sento? que millor expressava com ens sentíem de color blau. 



Seguidament, després de pintar la mitja emoticona, hem projectat a la pantalla de la classe un teló molt especial amb les emocions que treballaríem durant la classe. Hem explicat a grosso modo tot el que faríem durant l'hora i també hem repassat les emocions, ja que empatia, per exemple, no la teníem gaire vinculada amb el què significa. Però, ara ja ho sabem: l'empatia és ficar-se en la pell de l'altre per intentar entendre que li passa i que sent!!!


Un cop hem repassat aquests 12 sentiments, classificats segons són positius o negatius, hem explicat que havíem de fer amb ells: per parelles triàvem un paperet del sorteig i ens tocava un dels sentiments, aquest havia de ser el nostre súper secret perquè els altres companys no podien saber quin teníem. 
Durant el sorteig


Després del sorteig era hora de començar a treballar! Cada parella havia de pintar en una mitja mascareta l'expressió de la boca que reflectís el sentiment que els havia tocat. L'objectiu de fer la mascareta era que es s'ho passessin bé alhora que es feien més seu el sentiment, el qual la parella guardava en secret.


Val a dir que ens van quedar unes mascaretes súper xules, són nens i nenes molt creatius i les mascaretes en són una mostra. A més, vam assolir l'objectiu: tots tenien molt clar quin era el seu sentiment i què es sentia amb aquesta emoció.

Però amb la mascareta no acabem pas la sessió!!! Queda la millor part, la part del teatre de les emocions. I què és aquest teatre? Doncs bé aquest teatre consisteix en representar, per parelles, una situació que mostri el sentiment que tenim assignat. Mentre actuem, la resta de companys i companyes asseguts al terra fan de públic i proven a esbrinar de quin sentiment es traca.





Tots els nens i totes les nenes fan fer de molt bons actors i actrius, el teatre va ser una passada. Tot un èxit!



Quina mascareta més bonica, com l'amor!
Amb nasset de pallasso i tot, visca l'alegria!
Por? Podem amb tot!
Tot i el fàstic ens ho passem d'allò més bé!


Per acabar bé la sessió completem el sentiment de la fitxa Com em sento? amb color verd.

Esperem que us hagi agradat tant com a nosaltres!

Fins la propera sessió

1 comentari:

  1. Sho van passar genial!
    Quina sort que tenen els nostres nens de ser els protagonistes del teu projecte!!
    Moltes gracies Martina per les ganes que hi fiques!!!

    ResponElimina