diumenge, 11 d’octubre del 2015

Segona sessió, 7 d'octubre de 2015

Família!


Aquest dimecres dia 7 d'octubre hem tornat a l'educació emocional amb els vostres nens i les vostres nenes.


L'objectiu de la sessió era conèixer i treballar les emocions com a regulació d'aquestes. Però abans, havíem de complir amb una rutina: completar el full Com em sento? pintant mitja emoticona del sentiment que m'identifica de color blau.


Tot té Solució!
Després de pintar tots el nostre sentiment, els hi vaig presentar una nova iniciativa per treballar la resolució de conflictes. Aquesta iniciativa l'anomenen Tot té Solució i consisteix en tenir un espai, en el nostre cas un tipus de tablero de goma eva, en el qual poder enganxar paperets escrits amb problemes o conflictes que els hi sorgeixin entre companys. Què en farem d'aquests problemes? Solucionar-los! La idea és que els nens i nenes de la classe vagin penjant aquells conflictes que els hi sorgeixen de tant en tant per a que en una pròxima sessió ens dediquem a llegir-los, preguntar si estan solucionats i que ens expliquin com ho van fer o bé, si no ho estan intentar solucionar-los ficant tots un granet d'arena per a la mediació.



Després del full Com em sento i la presentació de Tot té Solució és hora de començar amb l'activitat que ens ocupa aquesta segona sessió d'educació emocional. Com heu pogut comprovar en una altra entrada del blog, la pel·lícula Inside Out m'encanta i considero que és una de les millors per a que els nostres nens, a part de gaudir del cinema, aprenguin i vegin com funcionen les emocions. Per aquest motiu he volgut utilitzar-la durant aquesta sessió.


Per començar, com a inici de l'activitat, vam mirar un vídeo de la peli ben curiós, ja que era un tràiler en el qual sortien altres personatges de pel·lícules de la mateixa producció sentin les diferents emocions que apareixen a Inside Out. Vam comentar-lo entre tots, ja que cada un veia o entenia diverses coses i les vam ficar en comú.





Anem a l'activitat, per fi. Voliém fer un mural de les emocions jugant amb els personatges de la pel·lícula. Com? Cada grup de taula s'encarregava d'un personatge i de la filera d'aquest. Que havíem de fer? Havíem de jugar amb els sentiments per tal de crear-ne de nous mitjançant unes boletes de cotó, les quals representaven els records igual que en la peli, i jugar amb el colors. Un cop ho teníem clar, tocava enganxar les diferents etiquetes amb els noms de les emocions al seu lloc corresponent. Per guiar-nos, teníem projectat a la pantalla de la classe la taula completada.

Personatge i filera: Por


Grupet explicant la seva filera

Tots els grups ho van fer molt bé i a més, van sortir davant de classe per explicar-nos a la resta com ho havien i fet perquè. També vam explicar una mica aquelles emocions que no sabíem ben bé que volien dir.



Resultat final de l'activitat de la Taula de les Emocions

Per acabar, tots vam tornar al lloc i vam pintar la segona meitat d’ emoticona de com ens sentíem, la del final de la classe sempre de color verd. Tots estàvem bé, a excepció d’algun nen o nena que estava preocupat per algun assumpte personal.

Fins la propera!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada