dimecres, 30 de setembre del 2015

Primera sessió, 30 de setembre de 2015


Hola famílies!

Avui dimecres dia 30 d’octubre hem començat les classes d’educació emocional amb els alumnes de 2n de primària a la classe de la Mariona.

L’objectiu de la sessió era conèixer-nos i presentar el projecte. Per aquest motiu el primer que hem fet ha estat dir els noms de tots els companys i les companyes de classe. Seguidament, m’he presentat millor i els he explicat com és que anava a fer-los classes, quin tipus de classes faríem i per quin motiu hi anava.

Com ja he comentat en anteriors entrades al blog i, també, en la butlleta informativa (la qual us han de donar els vostres nens i nenes), estic treballant en el meu Treball de Recerca (TDR) sobre l’educació emocional amb nens en àmbit escolar i el treball de camp d'aquest és dissenyar i realitzar sessions especials d’educació emocional.

Un cop ens hem presentat entre nosaltres, els he presentat la primera fitxa, la fitxa Com em sento?, en la qual a cada classe (al inici i al final d’aquesta) pintarem una meitat d’una de les emoticones respectives a com ens sentim.  Aquesta fitxa la farem anar en totes les sessions dos cops i, per tal de no perdre-la els hi guardo jo. Bé, doncs ho hem complert: hem pintat una meitat al principi de la classe, quan els hi he presentat, i una altra abans d’acabar la classe. 

Fitxa exemple: Com em sento?

A continuació, ens hem aixecat de les nostres cadires i ens hem col·locat en una gran rotllana al mig de l’aula disposats a jugar una mica. Hem jugat a ‘la pilota xerraire’, consistent en passar-nos-la entre tots i dient en diferents rondes: el nom, els germans i el que més ens agrada. La única condició era que tots havíem que tocar-la i respondre. L’objectiu no era més que saber més coses dels altres, sobretot jo que no els conec gaire.


Després, hem tornat al nostre lloc i ens hem tranquil·litzat una mica ja que els havia d’explicar i entregar dos circulars: una, d’informació sobre les meves sessions amb l’adreça del blog i l’altra d’autorització relativa a l’ús d’imatge dels alumnes. Per anar bé, us les haurien de donar avui, sobretot aquesta última la qual heu de signar i retornar a l’Escola per tal que pugui fer fotografies i utilitzar-les.

Per acabar, hem pintat l’altra meitat d’emoticona que ens faltava de la fitxa. En general, tots estàvem molt tranquils i contents!

Seguirem en contacte per la pròxima sessió!
Gràcies

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada