divendres, 21 d’agost del 2015

Introducció al món de l'estudi de les emocions

A partir de la gran difusió generada per Daniel Goleman, la intel·ligència emocional ocupava les pàgines dels principals diaris i revistes d’arreu fins al punt que es podem parlar d’aquesta difusió com un zeitgeist, paraula d’origen alemany utilitzada per expressar la tendència intel·lectual o el clima cultural d'una època concreta que caracteritza un moment donat.

Publicació d'en Daniel Goleman

En aquest moment es van multiplicar les publicacions sobre el tema, tant en revistes especialitzades, com en cursos, obres de divulgació, diaris i revistes. De manera que, es produeix un autèntic "boom" a partir dels anys dos mil amb la  gran divulgació generada del tema. Tant és així que condueix a observar uns canvis importants en la conceptualització social de les relacions entre emoció i raó, fet que suposa un canvi important respecte a la forma tradicional de pensament sobre aquests conceptes. Aquests canvis conceptuals i de mentalitat són tant, que es pot parlar de revolució en el pensament social ja que afecta a àmbits diferents alhora que imprescindibles en el desenvolupament personal i social: la psicologia, l'educació i a la societat en general.

Totes aquestes manifestacions, juntament amb altres, suggereixen insistentment que la revolució emocional arribi a la pràctica educativa i es parli del concepte d'educació emocional

La societat i les persones que viuen en un moment donat constitueixen un pas entre el passat i el futur, ja que l'evolució impulsa a crear un futur que faci canviar el passat i, l'educació hi juga un paper fonamental en aquests processos de transformació ideològica, per tant des de la revolució emocional es formen metes orientades cap a la estructuració futura de la societat de tal manera que facilitin un món més intel·ligent i més feliç. 

"El no control de les emocions converteix les persones intel·ligents en estúpides" Daniel Goleman 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada